Згодна Канвенцыі аб правах дзіцяці, усе дзеці маюць права на адукацыю,
накіраваную на развіццё асобы, талентаў, разумовых і фізічных здольнасцей
дзіцяці ў іх поўным аб’ёме.
Дзеці з інваліднасцю пераадольваюць шматлікія перашкоды на шляху
інтэграцыі ў грамадстве. Перашкодай для іх становіцца не толькі адсутнасць
безбар’ернага асяроддзя і неабходных спецыяльных інструментаў для
навучання, але і негатыўнае ўспрыманне інваліднасці з боку аднагодкаў і
дарослых.
Аб інклюзіі вучням неабходна расказваць як мага раней. Тыя меркаванні,
якія закладваюцца ў дзіцячым узросце, уплываюць на светапогляд і мадэль
сацыяльных паводзін на ўсё жыццё. Фарміраванне карэктных адносін вучняў
да дзяцей з асаблівасцямі можна стаць важным крокам на шляху стварэння
грамадства, у якім кожны будзе адчуваць сябе паўнацэнным чалавекам, які
мае роўныя правы з усімі.
25 лістапада для вучняў школы праведзена адзіная інфармацыйная гадзіна аб
інклюзіі. Яна прымяркавана да Міжнароднага дня людзей з інваліднасцю. На
інфармацыйнай гадзіне вучні пазнаёміліся з сацыяльнай канцэпцыяй
інваліднасці, этыкай зносін з дзецьмі з інваліднасцю; пагаварылі аб
праблемах, з якімі могуць сутыкацца такія дзеці ў працэсе навучання;
даведаліся аб вядомых людзях з інваліднасцю, якія , не гледзячы на цяжкасці,
дасягнулі поспехаў.
У ходзе інфармацыйнай гадзіны вучні высветлілі, як могуць быць
уладкаваныя горад ці вёска, зручныя для ўсіх.
Вучні атрымалі дамашняе заданне: расказаць бацькам, знаёмым, што дзеці з
асаблівасцямі такія ж, як і ўсе, падзяліцца думкамі ў сацыяльных сетках, як
уладкаваць школу або клас для дзяцей з рознымі патрабаваннямі.
svadebnet.ruknig5.ru